調達情報
「財務会計システム 一式」にかかる資料提供招請に関する公表
資料提供招請に関する公表
次のとおり物品の導入を予定していますので、当該導入に関して資料等の提供を招請します。
令和7年1月23日
国立研究開発法人国立循環器病研究センター
理事長 大津 欣也
◎調達機関番号 820 ◎所在地番号 27
- 調達内容
- 品目分類番号 27
- 導入計画物品及び数量 財務会計システム 一式
- 調達方法 購入等
- 導入期限 令和8年8月31日まで
- 要求要件
財務会計システム一式と2年間保守役務
1.必須要件
- 独立行政法人会計基準に準拠し、予算管理、収入管理、支出管理、決算管理、調達管理などの業務が行えること。また、法定帳票に対応し、監督官庁への届出資料が出力可能であること。
- 財務会計システムと科学研究費管理システムを統合し、一元管理できること。
- 平日日中の障害時の窓口対応を行えること。
2.任意要件
- 当センターで稼働中の給与システムとの連携が可能であること。
- 旅費管理機能を有していること。
- 旅費システムなど外部システムとの連携が可能であること。
- 伝票の入力処理が簡素化されており、効率的に処理が行えること。
- 利用者ごとにアクセス権限が設定できること。
- 障害時の窓口対応が24時間365日体制で行えること。
2 資料の提供方法
上記の物品に関する一般的な参考資料その他の資料等の提供を招請する。
(1) 資料の提供期限
令和7年2月25日 17時00分(郵送の場合は必着のこと。)
(2) 提出先
〒564-8565 大阪府吹田市岸部新町6番1号
国立研究開発法人国立循環器病研究センター
財務経理部契約第二係 家田 きみか
電話 06-6170-1070(内線)40093
Mail sounding@ml.ncvc.go.jp
3 説明書の交付
本公表に基づき応募する供給者に対して実施方針を交付する。
(1) 交付期間
令和7年1月23日~令和7年2月25日まで
(2) 交付場所
上記2(2)に同じ。
4 その他
この導入計画の詳細は実施方針による。なお、本公表内容は予定であり、変更する事があり得る。
Summary
(1)Classification of the products to be pro-cured : 71.27
(2)Nature and quantity of the product to be purchased: Financial accounting system 1 Set
(3)Type of the procurement : Purchase
(4)Delivery period: August 31, 2026
(5)Required conditions
Financial Accounting System Package and Two-Year Maintenance Services
- Mandatory Requirements
①The system must comply with the Accounting Standards for Independent Administrative
Agencies and support operations such as budget management, revenue management,
expenditure management, financial settlement management, and procurement management.
It must also be capable of producing statutory reports and submission materials required by
regulatory authorities.
②The system must integrate with the scientific research fund management system, allowing
for unified management.
③A support desk must be available during regular weekday business hours to handle system
issues.
- Optional Requirements
①It must be compatible with the payroll system currently in operation at the center.
②It should include functionality for managing travel expenses.
③Integration with external systems, such as travel management systems, should be
supported.
④The system should simplify voucher input processes to ensure efficient handling.
⑤User-specific access permissions should be configurable.
⑥Support desk services should ideally be available 24/7, 365 days a year to address system
issues.
- Method of Providing Documentation
Invite the provision of general reference materials and other materials regarding the above items.
(6)Time-limit for the submission of the requested material:
5:00 P.M25 February 2025
(7) Contact point for the notice :
Kimika Ieda,
Finance and Accounting Division,
National Cerebral and Cardiovascular Center,
6-1 Kishibeshinmachi Suita-shi, Osaka-fu, 564-8565 Japan.
TEL 06-6170-1070 ext.40093
Mail sounding@ml.ncvc.go.jp
「実施方針」はこちらからダウンロードできます。
最終更新日:2025年01月23日